2290 kr




2290 kostar datorn som jag vill ha. Har än så länge 200 kr + 100 kr som jag får från pappa när jag städat på hans jobb + 160 kr som jag ska få av mamma. Så 460 kr har jag snart. Ska ringa farmor och höra om hennes bil behövs städas och så ska jag städa våran bil. Jag ska göra allt för att få ihop pengar. Just ja, i Juli kommer vi börja med att jag och Felicia får 300 kr i månadspeng. Då får vi betala all "nöjen" själv, t.ex. bio, tidningar och kläder vi inte behöver utan bara vill ha. Men dom 300 kommerjag lätt spara! Och när jag börjar sjuan får jag pengar av farmor o farfar för betygen, 40 kr för ett G (20 av farmor och 20 av farfar), 100 för ett VG (50 av farmor och 50 av farfar), 200 för ett MVG (100 av farmor och 100 av farfar).
Och så vill jag ha en kamera (inte den som var med i collaget, den var för dyr :$).

699 kr kostar den. Tillsammans med datorn blir det 2989 kr. +frakten. (båda är från NetOnNet)
Pappa skulle kolla upp om gummicentra här i lilla hällefors har de här så slipper jag frakten. Men Gummicentra brukar va lite dyrare :$.

Menmen sparasparaspara är det som gäller. Och jag fyller år om 2 månader och 5 dagar :D Och då brukar jag få pengar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0